höst

2010-09-26 @ 14:56:39
Jag sitter i vanlig ordning och varvar skolarbete med kaffe, facebook, bloggande och lite bildredigering. Jag har endast Gimp att använda mig av vad det sistnämnda beträffar, och jag är inte ett dugg haj på det. Jag saknar Photoshop.

Det är hur som helst sjukt fina höstdagar nu, och jag vill egentligen bara dokumentera detta så att jag inte ska glömma bort hur min angenäma utsikt från balkongen ser ut! Man vill bara klä på sig och he ut sä i finvärä. (Svensk översättning: Man vill bara klä på sig och bege sig ut i det fina vädret.) Det är i sådana lägen det är synd att jag skjutit upp alla uppgifter på tok för länge för att kunna hitta på något vettigt. Att blogga gills inte.

 

Jag har förresten kommit på att ö är en ganska ful bokstav. Många ord blir fula då de innehåller ö. Med vissa ord är dock svårt att vara objektiv i sin bedömning. Höst, till exempel. Är ordet fint eller är det bara företeelsen som är fin? Är ordet ganska fult? Höst. Bröst. Östen. Örjan. Möte. Löv. Kön. Jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: Helena

Örjan är ful. :)

2010-09-26 @ 19:18:04
URL: http://annahelenapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback